BLOG POST

سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام

آخرین مقالات
سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام
نوامبر 4, 2024
فهرست مطالب

قصد داریم شما را با سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام آشنا کنیم تا بتوانید محتوای باکیفیت‌تری به مخاطبان خود ارائه دهید.

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در ارتباطات و زندگی روزمره‌ی ما ایفا می‌کنند. اینستاگرام یکی از همین شبکه‌های اجتماعی است که در جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شبکه‌ی اجتماعی به مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوا و جذب مخاطب تبدیل شده است.

اینستاگرام روز به روز محبوب‌تر می‌شود و افراد و کسب و کارهای بیشتری به سمت آن می‌آیند. به دلیل همین محبوبیت روز افزون، کیفیت محتواهای اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

برای اینکه محتوای شما به بهترین شکل ممکن در اینستاگرام نمایش داده شود، باید سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام در آن‌ها رعایت شده باشد؛ زیرا زمانی که یک محتوا با اندازه‌های استاندارد برای اینستاگرام تولید می‌کنید دیگر مجبور به برش یا کات کردن آن نیستید.

اهمیت سایز پست و استوری اینستاگرام

هر روز محتواهای مختلفی اعم از ویدیو و تصویر در اختیار کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرد. رقابت در اینستاگرام به حدی بالا است که دیگر محتواهای بی‌کیفیت به چشم نمی‌آیند؛ به همین دلیل ابعاد پست و استوری اهمیت ویژه‌ای یافته‌اند.

زمانی که ابعاد پست یا استوری شما استاندارد و متناسب نباشد، افراد به دلیل بی‌کیفیت بودن، محتوای شما را با دقت نمی‌بینند و سریع از آن عبور می‌کنند. همین نکته باعث می‌شود تا به مرور مخاطبان خود را از دست بدهید.

اگر شما سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام را رعایت کنید، ویدیو یا عکسی که به اشتراک می‌گذارید در سیستم‌عامل‌های مختلف با کیفیت مطلوبی نشان داده می‌شوند.

در صورتی که محتوای شما ابعاد استانداری نداشته باشد، اینستاگرام به صورت خودکار عکس یا ویدیوی شما را برش می‌دهد و از کیفیت آن تا حد قابل‌توجهی می‌کاهد؛ پس اگر می‌خواهید محتوای صفحه‌ی شما یک‌دست و باکیفیت باشد، ابعاد استاندارد را در تمام آن‌ها رعایت کنید.

اندازه‌های مناسب برای پست اینستاگرام

سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام با پیکسل سنجیده می‌شود و اگر عکس یا ویدیویی متناسب با آن نباشد، خود اینستاگرام به صورت خودکار فایل را فشرده و بارگذاری می‌کند. این کار باعث افت شدید کیفیت در محتوای شما می‌شود.

در اینستاگرام می‌توانید پست‌هایی در سایزهای مختلف بگذارید. در این قسمت سایزهای مناسب برای انواع مختلف پست‌های اینستاگرام را به شما توضیح می‌دهیم.

سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام

پست‌های مربعی

یکی از رایج‌ترین انواع پست، پست های مربعی است. اندازه مناسب برای پست‌های مربعی، ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و ابعاد آن نیز باید روی۱:۱ قرار بگیرد. زمانی که شما عکس یا ویدیویی را با این ابعاد پست کنید، تمام جزئیات آن به خوبی نمایش داده می‌شود و اینستاگرام از کیفیت آن کم نمی‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که می‌خواهید تصاویر مربعی را در اینستاگرام پست کنید، موضوع اصلی تصویر را در مرکز قرار دهید تا در فریم کوچک‌تر هم خوب به نظر برسد.

پست‌های افقی

پست‌های افقی که به آن‌ها منظره‌ای هم گفته می‌شود، برای تصاویر و ویدیوهایی هستند که پهنای بیشتری دارند. اندازه‌ی مناسب برای اشتراک‌گذاری عکس افقی، ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل است و ابعاد آن باید روی ۱٫۹۱:۱ تنظیم باشد؛ اما اگر محتوای شما ویدیو باشد بهترین سایز ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است و نسبت ابعاد آن نیز باید روی ۹:۱۶ تنظیم باشد. تصاویر و ویدیوهای واید را می‌توانید در این ابعاد به خوبی نمایش دهید.

پست‌های عمودی

پست‌های عمودی که به آن‌ها پست‌های پرتره‌ای هم گفته می‌شود برای تصاویر و ویدیوهایی مناسب هستند که به ارتفاع بیشتری نیاز دارند. یکی از دلایلی که ریل‌ها آن‌قدر محبوب هستند این است که در ویدیوهای عمودی می‌توان در فضای خالی، اطلاعات مورد نیاز را قرار داد.

اندازه‌ی مناسب برای عکس‌های عمودی، ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل است و ابعاد تصویر نیز باید روی ۴:۵ تنظیم شود؛ اما اندازه‌ی ویدیوها باید ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل باشد و ابعاد آن نیز روی ۹: ۱۶ تنظیم شود. ابعاد این نوع پست به شما امکان می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهای بلند را به خوبی نمایش دهید.

بهتر است موضوع اصلی تصویر یا ویدیو در بخش مرکزی و بالایی قرار داده شود تا در فریم کوچک نیز خوب به نظر برسد.

اندازه‌های مناسب برای استوری‌های اینستاگرام

برای استوری شما باید از ابعادی استفاده کنید که تمام صفحه را بپوشاند؛ این یعنی تصاویر شما باید ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ باشد؛ همچنین نسبت ابعاد نیز باید روی حالت ۹:۱۶ تنظیم شود. این تنظیمات باعث می‌شود تا استوری شما تمام صفحه به مخاطب نمایش داده شود و کیفیت محتوای شما را بالاتر ببرد.

اگر با گوشی فیلم یا عکس می‌گیرید از همان ابتدا ابعاد تصویر را روی ۹:۱۶ قرار دهید؛ اما اگر از دوربین استفاده می‌کنید، عکس و ویدیوی خود را با برنامه‌های ویرایش برش دهید تا به ابعاد مورد نظر برسد..

چند نکته‌ی مهم

امروزه افراد و کسب و کارهای مختلفی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و هر کدام سعی دارند افراد بیشتری را به دنبال‌کنندگان خود اضافه کنند. در چنین بازاری اگر می‌خواهید توان رقابت با رقبای خود را داشته باشید، نکات زیر را حتماً رعایت کنید:

سایز مناسب پست و استوری اینستاگرام

۱)استفاده از کیفیت بالا

کیفیت تصاویر و ویدیوها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. همیشه از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید تا محتوای شما حرفه‌ای به نظر برسد. تصاویر و ویدیوهایی که وضوح پایینی دارند ممکن است اعتماد مخاطبان را به برند شما کاهش دهد.

۲) تمرکز بر محتوا

متأسفانه در سال‌های اخیر، بازار محتواهای بی‌ارزش در اینستاگرام بسیار گرم شده است. اما اگر به دنبال توجه مقطعی نیستید و می‌خواهید مخاطبان وفاداری جذب کنید باید محتوایی ارائه دهید که دارای ارزش افزوده باشد.

محتوای تکراری و بی‌کیفیت مخاطبان را نسبت به صفحه‌ی شما ناامید و بی‌اعتماد می‌کند و برعکس هرچقدر محتوای شما خلاقانه‌تر باشد، در چشم دنبال‌کنندگان حرفه‌ای‌تر به نظر خواهید رسید.

۳) استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش

نرم‌افزارهای متنوعی برای ویرایش تصاویر و ویدیوها تولید شده‌اند. برخی از آن‌ها مانند Photoshop و Primiere برای سیستم‌عامل ویندوز طراحی شده‌اند و برخی دیگر مانند CapCut برای اندروید و iOS هستند.

شما می‌توانید از این نرم‌افزارهای مختلف برای ویرایش تصاویر و ویدیوهای خود استفاده کنید. نکته‌ای که حتماً باید به آن توجه کنید این است که در استفاده از فیلترها و تغییر رنگ‌ها زیاده‌روی نکنید تا ظاهر طبیعی تصاویر و ویدیوها از بین نرود.

همچنین به هیچ وجه از ابزارهای ویرایش اینستاگرام استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث کاهش کیفیت تصاویر و ویدیوهای شما می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هر تغییری که می‌خواهید را روی محتوای خود ایجاد کنید و سپس آن را از طریق اینستاگرام آپلود کنید.

۴)ایجاد محتوای به روز و ترند

اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی بسیار پویا است؛ یعنی در هر دقیقه، ترندهای جدیدی ایجاد می‌شود و افراد مختلفی از آن ترند پیروی می‌کنند. اگر می‌خواهید در چنین پلتفرمی پیشرفت کنید باید محتوای به روز و ترند ارائه دهید.

برای تولید محتوای به روز باید فضای اینستاگرام را بشناسید و ترندها را دنبال کنید. عمر ترندها معمولاً بسیار کوتاه هستند و برای استفاده از آن‌ها باید سریعاً وارد عمل شوید. استفاده از ترندهای قدیمی، شما را نابلد و غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد؛ پس به هیچ وجه سراغ ترندهایی که از بین رفته‌اند، نروید.

۵)توجه به الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام الگوریتم‌هایی دارد که بر اساس آن‌ها یک سری پست‌ها را وارد اکسپلور می‌کند و احتمال دیده شدن آن‌ها را بالا می‌برد. کسانی که در اینستاگرام مشغول به کار هستند، باید با در نظر گرفتن چگونگی الگوریتم‌های اینستاگرام، فعالیت بکنند.

این الگوریتم‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدانید در چه ساعت‌هایی ترافیک اینستاگرام بیشتر است و چه زمان‌هایی برای گذاشتن پست و استوری مناسب‌تر است.

همچنین الگوریتم‌ها می‌توانند فعالیت مداوم یک صفحه‌ها را رصد کنند و امتیازاتی به آن بدهند؛ مثلاً اگر پیجی هر روز پست و ریل بگذارد پس از مدتی اینستاگرام با مشاهده‌ی فعالیت مداوم این پیج، پست‌های آن را وارد اکسپلور می‌کند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید دانش‌ خود را نسبت به چگونگی الگوریتم‌ها به روز نگه دارید؛ زیرا هر چند وقت یک بار این الگوریتم‌ها تغییر می‌کنند.

نتیجه‌گیری

بازار اینستاگرام روز به روز گرم‌تر می‌شود و افراد بیشتری تصمیم به فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی پر مخاطب می‌گیرند. برای موفقیت در اینستاگرام، باید محتوایی تولید کنید که در عین جذاب بودن، باکیفیت نیز باشد.

محتوای بی‌کیفیت هر چقدر هم که سناریوی جذابی داشته باشد، مخاطب را کسل و بی‌اعتماد خواهد کرد. یکی از نکاتی که برای افزایش کیفیت محتوا در اینستاگرام باید انجام دهید، رعایت استاندارد در اندازه‌های پست‌ها و استوری‌ها است.

در این مقاله اندازه‌های مناسب پست و استوری را با جزئیات برای شما توضیح دادیم که بتوانید تصاویر و ویدیوهای خود را با سایز درست در اینستاگرام آپلود کنید.

همچنین نکاتی مثل استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا، تمرکز بر محتوای ارزشمند، در نظر گرفتن الگوریتم و… را برایتان توضیح دادیم که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید محتوایی جذاب و حرفه‌ای تولید کنید.

اگر می‌خواهید حضوری موفق در اینستاگرام داشته باشید، تمام نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید و سعی کنید در ارائه محصول یا خدمات خود خلاق باشید.

نویسنده :
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *