BLOG POST

بنرهای تبلیغاتی حرفه ای: راهی مؤثر برای برندینگ موفق

آخرین مقالات
بنرهای تبلیغاتی حرفه ای
آوریل 28, 2025
فهرست مطالب

بنرهای تبلیغاتی حرفه ای: از هر فرد آشنا به بازاریابی که سؤال بپرسیم ابزار جلب‌توجه مخاطبان چیست؟ یکی از ابزاری را که در همان ابتدا نام می‌برد «بنر است». بنرها از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که در دنیای وسیع بازاریابی سهم ویژه‌ای را برای خود برداشته‌اند.

اگر طراحی بتواند بنرهای تبلیغاتی را گام‌به‌گام، درست و اصولی طراحی کند هم به اهداف تبلیغاتی برند مورد نظر می‌رسد و هم جذابیت بصیر ایجاد کرده است. ازآنجایی‌که در دنیای دیجیتال مارکتینگ ما با انواع و اقسام روش‌های جدید مواجه هستیم، اگر بتوانیم از این روش‌ها کمک بگیریم نتیجه بهتری دستگیرمان خواهد شد.

در این میان طراحی پوستر و بنر سایت به‌خاطر هزینه کم در مقابل خروجی خوب اهمیت زیادی دارند. محتوا، کیفیت و کال تو اکشنی که در بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند بر انگیزه مخاطب به کلیک‌کردن و در نهایت بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایت کمک زیادی می‌کنند. این کاملاً مشخص است که بنری بیشترین کلیک را می‌گیرد که از مسیر درستی رفته باشد.

بنرها چه در قالب فیزیکی و چاپی طراحی شوند و چه در بستر دیجیتال، اگر طراحی مناسب و پیام مؤثر داشته باشند می‌توانند سهم بزرگی در ارتقا برند، فروش محصولات و تعامل با مخاطبان و مشتریان داشته باشند.

ما در این مقاله قصد داریم، به‌صورت جامع به راهنمایی شما بپردازیم و به مواردی از قبیل انواع بنرهای تبلیغاتی، اصول طراحی، نکات فنی، کاربردها، اشتباهات رایج، ابزارهای مفید و… تا راهنمای کاملی برای طراحان گرافیک، مدیران بازاریابی و علاقه‌مندان تازه‌وارد تهیه کرده باشیم.

این مقاله اگر به‌دقت مطالعه شود چراغ راه خوبی برای رسیدن به قله برای هر کسب‌وکاری است.

تعریف بنر

بنر های تبلیغاتی یک‌تکه پارچه یا پرچم هستند که اهداف برندی خاص را دنبال می‌کنند و در تکان‌های مختلف نصب می‌شوند. بنرها جنس‌های مختلفی دارند و عریض‌تر و طویل‌تر از پوسترها هستند. بنرهای تبلیغاتی از جمله ابزارهای مقرون‌به‌صرفه در دنیای بازاریابی محسوب می‌شوند.

بنرهای تبلیغاتی حرفه ای

تاریخچه بنرهای تبلیغاتی

ما لازم دانستیم تاریخچه‌ای کوتاه در اختیار شما قرار دهیم. در تاریخ تبلیغات یکی از عنصرهایی که ریشه‌ای ضخیم و عمیق دارد، بنرهای تبلیغاتی است.
اولین بنرها به‌صورت پارچه‌ای دستی یا چاپی در مراسم‌ها، فروشگاه‌ها و خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

به‌محض اینکه صنعت چاپ پیشرفت کرد و رسانه‌های دیداری گسترش یافت این بنرها دیگر فقط با طناب به دیوارها متصل نشدند، بلکه شکل‌های مدرنی به خود گرفتند. برای مثال در قالب بیلبورد، تابلوهای تبلیغاتی و استندهای نمایشگاهی در گوشه‌وکنار زندگی مردم دیده شدند.

کمی که پیش رفتیم، اینترنت ظهور کرد. بشر با خود فکر کرد حالا که اینترنت داریم تبلیغاتمان هم متفاوت می‌شود؛ بنابراین نوع بنرهای را تغییر داد:

بنر تبلیغاتی وب، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات درون برنامه‌ای از جمله بنرهای نسل جدید بعد از ورود اینترنت هستند.

یک انقلابی که این بنرهای دیجیتال ایجاد کردند امکان تعامل مشتری و صاحب برند، محاسبه بازدهی و هدف‌گیری دقیق بود. با این انقلاب دیگر بنرهای تبلیغاتی برای هر کسب‌وکاری از گزینه‌های اول روی میز هستند.

تعیین هدف برای طراحی بنر تبلیغاتی

وقتی فردی می‌خواهد یک بنر طراحی کند، ابتدا باید بداند از این کار چه غرضی دارد تا متناسب با آن دست به طراحی بزند.

دو اقدام مهم برای شروع طراحی:

شناخت غرض و هدف تبلیغات: آیا می‌خواهید فروش را افزایش دهید؟ آیا قصد دارید آگاهی مخاطب از برند را تقویت کنید؟ آیا می‌خواهید برای برند خود نیرو جذب کنید؟ این قبیل سؤال‌ها به شما کمک می‌کند متناسب با هدف و مخاطب خود طراحی را انجام دهید تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

رایج‌ترین اهداف در بنرهای تبلیغاتی:

  • افزایش شناخت برند (Brand Awareness)
  • معرفی محصول
  • معرفی خدمات جدید برند
  • افزایش فروش محصولات
  • افزایش ثبت‌نام کاربران
  • هدایت به سایت یا صفحه خاص

درک مخاطب: شما باید قبل از طراحی بنر بدانید ویژگی‌های مخاطب، سلیقه مشتری و ویژگی‌های جمعیتی چه نقشی در طراحی بنر شما دارد؟

اهمیت طراحی اصولی در بنرهای تبلیغاتی

در این قسمت قصد داریم اصول ساختاری برای طراحی بهتر بنر را به شما معرفی کنیم:

عنوان: بهترین عناوینی که می‌توانند برای بنر خود انتخاب کنید، عنوان‌های جذاب، کوتاه و تحریک‌کننده هستند. عنوان‌های طولانی مخاطب را از خواندن منصرف می‌کنند. عنوان باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که مشتری بگوید دیدن محصولات این برند یک داده‌ای برای من دارد نه اینکه صرفاً نگاه کند و از کنارش رد شود.

پیام: انتقال پیام و هدف برند توسط بنر باید در چند ثانیه انجام شود، اگر مخاطب مجبور باشد برای اینکه پیام برند را بفهمد متن زیادی بخواند و یا اینکه برای درک آن ناموفق باشد به‌راحتی از کنارش می‌گذرد و از آن به‌عنوان یک بنر ضعیف یاد می‌کند.

تصاویر: سعی کنید تصاویری که انتخاب می‌کنید مرتبط با هدف برند باشد. حتماً توجه داشته باشید که از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کنید که با پیام تبلیغ هماهنگ باشند. زیرا تصاویر اولین عنصر جذب نگاه مخاطب هستند.

رنگ: گاهی افراد سؤال می‌پرسند چرا رنگ‌های یک بنر باید اصولی انتخاب شوند؟ رنگ‌هایی که در یک بنر استفاده می‌شوند از عنصرهای حیاتی هستند و نقش مهمی در برانگیختن احساس مخاطب و جلب‌توجه او دارند، به‌وسیله رنگ‌ها پیام بنر مؤثرتر خواهد بود.

هر رنگ معنای خاصی دارد و برای هدف ویژه‌ای استفاده می‌شود:

قرمز: این رنگ در مخاطب هیجان ایجاد می‌کند و حتی او را متوجه یک اضطرار می‌کند. یعنی مخاطب با خود می‌گوید اگر این محصول را نخرم ضرر خواهم کرد. به‌خاطر همین است که معمولاً برای تخفیف‌ها از این رنگ استفاده می‌کنند تا توجه مخاطب جلب شود و خواهان عدم ضرر گردد.

جای دیگری که از رنگ قرمز استفاده می‌کنند تبلیغات فروش فوری است. به نظر شما دیگر رنگ قرمز برای چه هدف‌هایی استفاده می‌شود؟

آبی: حسی که رنگ آبی به مخاطب می‌دهد خیلی ارزشمند است، حسی که در دنیای امروز کمتر اتفاق می‌افتد. به نظر شما آن حس چیست؟ آفرین! اعتماد! اطمینان! آرامش خاطر! به‌خاطر همین حرفه‌ای بودن، رنگ آبی برای برندهای مالی، خدمات، برندهای مخصوص تکنولوژی گزینه خوبی است.

زرد: یکی از رنگ‌هایی که باعث جلب حس مثبت می‌شود، رنگ زرد است. این رنگ خوش‌بینی، انرژی، و نشاط را به مخاطب هدیه می‌کند. اگر قرار باشد یک بنر تبلیغاتی برای شهربازی تازه‌تأسیس طراحی کنیم، استفاده از رنگ زرد انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

سبز: همه ما رنگ سبز را نمادی از طبیعت و آرامش می‌دانیم. رنگ سبز محرک خوبی برای رشد در زمینه‌های مختلف است. مخاطب با دیدن این رنگ یک آرامش خاصی می‌گیرد، بنابراین برای رسیدن به آرامشی که در آن عکس دیده است به توصیه یا اخطار شما گوش می‌دهد.

اگر دقت کرده باشید اکثر اوقات طراحان در بنرهای محصولات طبیعی یا بنرهای مربوط به محیط‌زیست از این رنگ استفاده می‌کنند.

سیاه: اگر از یک طراح بپرسیم، در یک بنر تبلیغاتی چه رنگی می‌شود استفاده کرد تا قدرت را در کنار پیچیدگی به مخاطب نشان دهد؟ رنگ سیاه را به ما نشان خواهد داد. این رنگ از جمله رنگ‌های شیک است که برای محصولات لوکس گزینه مناسبی است. شما چه رنگ شیک دیگری می‌شناسید؟

سفید: اگر هدف برند شما ایجاد حس شفافیت است، گرفته‌ای جز رنگ سفید ندارید. این رنگ به طرز شگفت‌انگیزی در بنر پاکی، واضح بودن و مینیمالیسم را جان می‌بخشد.

بنرهای تبلیغاتی حرفه ای

تضاد رنگ‌ها: اما پیشنهاد اصلی ما به شما استفاده از تضاد رنگ‌ها است. تضاد رنگ‌ها در افزایش کلیک دکمه CTA بسیار مفید هستند.

سؤال برخی از افراد تازه‌کار از ما تعریف دکمه CTA است. CTA یک عبارت در وب‌سایت است که مخاطب را تشویق به عمل خاصی می‌کند، اقدامی که با یک کلیک بر روی دکمه یا متن دارای لینک شروع می‌شود و در ادامه به صفحه جدیدی وارد می‌شود تا به اهداف اصلی برسد.

آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که چگونه کلیک دکمه CTA را افزایش دهیم؟ همان‌طور که گفتیم تضاد رنگ‌ها راهکار خوبی برای رسیدن به این هدف بزرگ است.

یعنی شما می‌توانید برای رسیدن به این هدف دکمه اقدام (CTA) بنر را با رنگ روشن روی یک پس‌زمینه خنثی یا حتی تیره استفاده کنید تا توجه مخاطب را جلب کند. برای طراحی دکمه CTA می‌توانید از عباراتی مثل «همین حالا خرید کنید»، «ثبت‌نام رایگان» یا «اطلاعات بیشتر» استفاده کنید.

اینکه ما بتوانیم رنگ‌هایت به‌صورت مناسب ترکیب کنیم عمق و جذابیت بنر را دوچندان می‌کنیم. علاوه بر تضاد رنگ‌ها که باعث برجسته‌شدن قسمت‌های کلیدی بنر می‌شوند استفاده از هارمونی رنگ‌ها نیز انسجام بصری را افزایش می‌دهد.

استفاده از رنگ‌های متناسب با برند

اگر قصد دارید حس یکپارچگی را به مخاطب منتقل کنید باید رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید با هویت برند متناسب باشد. برای مثال اگر برندتان، مربوط به فروش لوازم‌التحریر است نمی‌توانید به‌خاطر شیک‌بودن از رنگ سیاه استفاده کنید یا وقتی هدف برند شما مبارزه با اعتیاد است بهتر است با استفاده از رنگ قرمز فوریت را به افراد منتقل کنید.

سؤالی که در این قسمت شکل می‌گیرد این است که چرا رنگ باید با هدف همخوانی داشته باشد؟ ازآنجایی‌که رنگ‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای در دیده‌شدن بنر توسط مخاطب دارند باید با تمامی عناصر آن مثل لوگو، وب‌سایت، تایپوگرافی و… همخوانی داشته باشند.

رنگ‌ها و فرهنگ

نکته‌ای که برای بنرهای بین‌المللی باید مدنظر داشته باشیم، معانی رنگ‌ها در بافت‌های اجتماعی مختلف است. همان‌طور که فرهنگ‌های مختلف در بعضی فعالیت‌ها و آداب‌ورسوم متفاوت از هم هستند، در تلقی از رنگ‌ها هم اختلاف‌نظر دارند.

با درنظرداشتن معانی رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف می‌توانیم موفقیت بنر خود را بهبود ببخشیم. برای مثال رنگ سفید در همه فرهنگ‌ها نماد پاکی نیست و ما برای اطلاع از این معانی باید مطالعه خود را در زمینه فرهنگ‌ها بیشتر کنیم.

کاهش تعداد رنگ‌ها

توصیه ما به شما این است که از ۲ یا ۳ رنگ اصلی استفاده کنید تا تمرکز مخاطب را بیشتر کنید، زیرا استفاده زیاد از رنگ‌ها باعث شلوغی می‌شود و از اثرگذاری پیام بنر می‌کاهد.

آزمودن تأثیر رنگ‌ها

قبل از اینکه به نتیجه قطعی برسید بنر خود را در چند نسخه طراحی کنید و با استفاده از ابزارهایی مثل تست A/B آن را آزمایش کنید. با این اقدام امکان اینکه عملکرد بنزتان به نقطه عالی خود برسد، افزایش می‌یابد.

کمک به نگاه مخاطب

ترکیب مناسب رنگ‌ها در بنرهای تبلیغاتی مسیر نگاه مخاطب را هدایت می‌کند. مثلاً:
برای اینکه متن بیشتر به چشم بیاید می‌توانید از رنگ‌های تیره برای پس‌زمینه و رنگ‌های روشن استفاده کنید.

دکمه‌های CTA را با رنگ‌هایی که از سایر بخش‌های بنر قابل‌تشخیص باشید طراحی کنید، برای مثال رنگ زرد یا قرمز را بر روی پس‌زمینه آبی طراحی کنید، زیرا این اقدام تعامل مشتری را با شما بیشتر خواهد کرد.

تأثیر عاطفی ترکیب رنگ‌ها بر مخاطب

رنگ‌ها اگر بادقت و آگاهی ترکیب شوند، احساسات متفاوتی را در بیننده ایجاد می‌کنند:
ترکیب رنگ‌های گرم مثل زرد، قرمز حس انرژی، فوریت، و هیجان را ایجاد می‌کند. شما چه رنگ‌های گرم دیگری می‌شناسید که از دیدن آن‌ها حس هیجان می‌گیرید؟

رنگ‌های سردی مثل آبی، سبز، بنفش حس آرامش، حرفه‌ای بودن و اعتماد را به مخاطب انتقال می‌دهند.

ترکیب رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی که جز رنگ‌های خنثی هستند در ترکیب رنگ‌ها به‌عنوان پس‌زمینه یا مکمل به ایجاد تعادل بسیار کمک می‌کند.

تایپوگرافی: اگر اهمیت متن در بنر بیشتر از رنگ نباشد کمتر نیست. اما این متن باید اصولی داشته باشد برای مثال حتماً باید ساده و خوانا باشد، مخاطب باید با فونت ارتباط برقرار کند نه اینکه فقط بگوید چه فونت زیبایی! زیبایی فونت اهمیت چندانی ندارد سعی کنید فونتی را انتخاب کنید که انگیزه مخاطب را برای خواندن بیشتر کند.

حالا این اهمیتی که ما بیان می‌کنیم در هر متنی هست؟ خیر متنی تأثیر دارد که پیام را با کمترین کلمات به مشتری برساند، شما باید در متن خود اصل مختصر و مفید بود را رعایت کنید.

بهینه‌سازی و آزمون: حتماً بعد از طراحی، بنر را آزمایش کرده و در اختیار چند نفر قرار دهید، نتایج را ارزیابی کنید، اگر لازم بود دوباره بنر را طراحی کنید تا در نهایت بهترین نسخه از بنر را داشته باشید. مثل هر جای دیگری عجله در طراحی مانند سرعت‌گیر عمل می‌کند و سرعت موفقیت شما را بسیار کم می‌کند.

انواع بنرهای تبلیغاتی و نقشی که در جلب‌توجه مخاطب دارند

بنرهای فیزیکی

این نوع بنزها که از اولین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند در فضاهای عمومی، فروشگاه‌ها، بزرگراه‌ها و نمایشگاه‌ها نصب می‌شوند. بنرهای فیزیکی خود انواعی دارند، مثل:

بنر وینیل (PVC): در فضاهای باز مثل خیابان‌ها از این بنرها استفاده می‌شود، زیرا بسیار بادوام، مقاوم ضدآب هستند. در شهرهایی با آب‌وهوای مرطوب و باد و باران مثل شمال ایران استفاده از این بنرها گزینه خوبی است، زیرا به‌خاطر طراحی شبکه‌ای که دارد بدون اینکه به بنر آسیبی برسد باد را از خود عبور می‌دهد.

لمپوست بنر: این نوع بنر نسبت به بنرهای دیگر عمر کمتری دارد. انعطاف‌پذیری بالا آن را به یکی از سازه‌های تبلیغاتی موفق تبدیل کرده است. وقتی باد می‌وزد، نیروی باد را می‌گیرد و از طریق فنرهایی که در دل طراحی‌اش وجود دارد آن را به فک متحرک منتقل می‌کند، بنر لمپوست در همین وضعیت می‌کنند تا باد کاهش یابد و بعد از به حالت اولیه خود بر می‌گردد.

استند رول‌آپ: در نمایشگاه‌ها یا زمانی که می‌خواهیم برند خود را در یک محیط کوچک تبلیغ کنیم استفاده از استند رول‌آپ بهتر است. دلیل این انتخاب سبک و قابل‌حمل بودن آن است تا بتوانیم هرجایی که می‌خواهیم آن را قرار دهیم و سپس آن را به محیط دیگری منتقل کنیم.

بیلبورد: اگر هدف شما انجام تبلیغات شهری است بیلبورد گزینه مناسبی است. زیرا بزرگ‌مقیاس است و قابل‌دیدن است.

بنر مش: این نوع بنر برای نصب روی شیشه یا فضاهای بادخیز مناسب است.

بنر فلکسی: این نوع بنر نسبت به انواعی که نام بردیم مقرون‌به‌صرفه است و می‌توان از آن برای تابلوهای نور از پشت بهره جست.

بنرهای دیجیتال

از وقتی که فضای تبلیغات اینترنتی و دیجیتالی شده است بنرها هم خودشان را در استفاده از فضای آنلاین سهیم کرده‌اند:

گرافیکی وب (JPG، PNG، GIF): ساده‌ترین بنرها در دنیای دیجیتال امروز بنر های گرافیکی وب هستند.

انیمیشنی (GIF یا HTML5): اگر می‌خواهید تبلیغات جذاب داشته باشید، بهتر است از بنرهای انیمیشنی استفاده کنید. این بنرها برای تبلیغات تعاملی هم پیشنهاد می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی: برای طراحی این بنرها به ابعاد استاندارد آن‌ها توجه کنید تا به‌راحتی بتوانید آن‌ها را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین به اشتراک بگذارید.

موبایلی: بنرهایی که درون برنامه‌ای هستند قابلیت مشاهده در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را دارند.

واکنش‌گرا (Responsive): از جمله مزیت‌های این بنرها قابل‌تنظیم در دستگاه‌های مختلف است.

اندازه و سایز بنرهای تبلیغاتی

در کشور ما دو نوع بنر چینی و کره‌ای وجود دارد که گرمای هر دو بین ۸ تا ۱۳ انس است. اگر می‌خواهید بنزتان مقاومت بیشتری داشته باشد و همچنین کوتینگ مرغوب و کیفیت چاپ برایتان مهم است، بنر کره‌ای انتخاب مناسب‌تری برای شما است.

از لحاظ اندازه نیز، زمانی که بنرتان را برای کارهای معمولی طراحی کرده‌اید پیشنهاد ما به شما اندازه ۸ تا ۱۰ انس است. در مقابل اگر می‌خواهید بنر را یک جایی که روبروی نور خورشید است نصب کنید بهتر است از انس ۱۳ استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

یاری‌جستن از هنر و علم در طراحی بنرهای تبلیغاتی کمک‌کننده هستند. اگر بخواهیم یک فرمول برای بنرهای تبلیغاتی در اختیارتان قراردهیم، باید بگوییم: هنر+تکنیک= موفقیت در تبلیغات

با رعایت این دو اصل و توجه به جزئیات، مخاطب به برندتان اعتماد خواهد کرد و به گوش شنوایی در برابر حرف‌هایتان تبدیل خواهد شد.
نکات و اصولی که در این مقاله بیان شد، برای شما مفید خواهد بود و فرقی نمی‌کند طراح باشید، مدیر تبلیغات باشید یا فردی تازه‌کار، آگاهی کامل با این ابزار و نکات می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش نتایج تبلیغاتی‌تان داشته باشد.

بنرهای تبلیغاتی حرفه ای

سؤالات پر تکرار

اصول طراحی یک بنر مؤثر چیست؟

ما در طول مقاله سعی کردیم به این نکات اشاره کنیم؛ اما اینجا به‌صورت مشخص برای شما اصول طراحی را بیان می‌کنیم:

  • سادگی: از شلوغی بنر و اطلاعات اضافه پرهیز کنید.
  • تمرکز بر یک پیام: از انتقال چند پیام در یک بنر اجتناب کنید.
  • تناسب با برند: از رنگ‌ها، فونت‌ها و لحنی استفاده کنید که با برند هماهنگ باشد.
  • استفاده صحیح از فضای خالی: تمرکز بر عناصر مهم بسیار اهمیت دارد، شما برای این کار سعی کنید فضای خالی را به‌درستی استفاده کنید.
  • آزمودن: طراحی چند نسخه و بررسی عملکرد آن‌ها به واسطه تست (A/B)

نکاتی که برای طراحی بنرهای دیجیتال باید مدنظر داشته باشیم چیست؟

ابتدا مدنظر داشته باشید که حجم فایلتان کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت باشد تا به‌راحتی بتوانید آن را بارگذاری کنید. پیشنهاد ما برای فرمت بنرها به شما JPG، PNG برای تصاویر ثابت و GIF یا HTML5 برای بنرهای متحرک است.

حتماً سعی کنید دکمه CTA را به‌درستی لینک‌دهی کنید. نکته بعدی که از همه مهم‌ترین است واکنش گرایی است. حالا واکنش گرایی؛ یعنی چه؟ یعنی بنرتان در موبایل، کامپیوتر، لپ‌تاپ و تبلت به‌درستی نمایش داده شود.

برای چاپ بنر فیزیکی چه نکاتی باید رعایت شود؟

استفاده از رزولوشن مناسب بسیار اهمیت دارد، برای مثال پیشنهاد ما به شما استفاده از ۱۵۰dpi برای بنرهای بزرگ است. برای چاپ بهتر و دقیق رنگ‌ها، از مد رنگی CMYK استفاده کنید.

نکته سوم این است که اگر می‌خواهید عناصر مهم حذف نشوند حاشیه امنی طراحی کنید تا در هنگام برش عناصر اصلی همچنان حفظ شوند. نکته آخر این است که حتماً مکان نصب را مدنظر داشته باشید تا متناسب با آن جنس بنر را انتخاب کنید.

اشتباهات رایج در طراحی بنر چیست؟

  • استفاده از متن‌های زیاد و طولانی
  • فونت‌های ناخوانا و نامناسب
  • تصاویر نامرتبط
  • نداشتن CTA یا لینک‌دهی غلط
  • عدم درک مشتری
برای طراحی بنرهای دیجیتالی از چه ابزارهایی می‌توان استفاده کرد؟
  • Adobe Photoshop و Illustrator
  • Canva
  • Figma
  • پلتفرم‌های تبلیغاتی
  • Google Ads
  • Meta Ads
  • AdMob
منابع
  • Behance و Dribbble: مشاهده نمونه بنرهای حرفه‌ای با طراحی‌های خاص
  • Freepik و Envato Elements: دانلود بنرهایی که آماده هستند و قابلیت ویرایش دارند.

چه زمانی بنرها بیشترین تأثیر را دارند؟

درست است که بنرها به‌تنهایی مؤثرند اما زمانی بیشترین اثر را بر مخاطب دارند که در قالب کمپینی جامع استفاده شوند. برای مثال بهتر است همراه با ایمیل مارکتینگ باشد و یا از آن‌ها در کنار ویدئوها و محتوای شبکه‌های اجتماعی استفاده شود.

همچنین اگر هماهنگ با استراتژی تبلیغات محیطی و دیجیتال باشد، تأثیرگذاری بسیاری خواهد داشت. برای نمونه یک برند پوشاک می‌تواند از ترکیب بنر دیجیتال، در کنار بنر چاپی فروشگاهی و کمپین اینستاگرامی استفاده کند و از این طریق فروش خود را در فصل حراج افزایش دهد

نویسنده :
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *