Business card design

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت: پنجره‌ای کوچک به دنیای برند شما

لوگوتیک، معمار این پنجره برای برند شماست تا تنها با یک کارت کوچک بتوانید گفت‌وگوهای مهمی را آغاز کنید.

طراحی کارت ویزیت حرفه‌ای

در همان لحظه‌ی اول، همه را شگفت‌زده کنید!

کارت ویزیت چیزی فراتر از یک تکه کاغذ است؛ این کارت کوچک، معرفی‌نامه‌ی برند شماست. فرض کنید در یک همایش پرجمعیت شرکت کرده‌اید و می‌خواهید حرفه‌ای بودن خودتان را در عرض چند ثانیه به دیگران نشان دهید. ارائه‌ی یک کارت ویزیت جذاب و باکیفیت نه تنها اطلاعات تماس شما را به دیگران منتقل می‌کند، بلکه تصویر اولیه‌ی حرفه‌ای و جذابی از برند شما ارائه می‌دهد. کارت ویزیت یک ابزار تبلیغاتی است. درست است که در دنیای امروز بیشتر تبلیغات به صورت الکترونیک انجام می‌شود اما رمز و رازی در کارت ویزیت فیزیکال وجود دارد که هنوز هم برندهای حرفه‌ای ملزم به داشتن آن هستند. حالا آیا با نوشتن اطلاعات برندمان روی یک تکه کاغذ، ما یک کارت ویزیت خواهیم داشت؟ قطعاً نه. اگر کارت ویزیت صرفاً یک تکه کاغذ حاوی اطلاعات شما بود که دیگر نیازی به داشتن آن وجود نداشت؛ می‌توانستید به جای آن شماره تماس خود را در تلفن همراه دیگران ذخیره کنید. این‌طور نیست؟ طراحی کارت ویزیت بخشی از هویت بصری برند شماست و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی روی مشتریان می‌گذارد. از آن جایی که لوگوتیک به صورت تخصصی به طراحی هویت بصری و طراحی لوگو مشغول است، می‌تواند تصویری ماندگار از برند شما در ذهن مشتریانتان ثبت کند. این تصویر ماندگار زمانی ارزش و اهمیت خود را نشان می‌دهد که در ملاقات‌های مهم بتوانید با یک کارت ویزیت خلاقانه، خود را از تمام رقیب‌هایتان متمایز کنید.

کارت ویزیت اختصاصی، امضای برند شما

کارت ویزیت شما نمی‌تواند کارت ویزیت برند دیگری باشد؛ این جمله یعنی کارت ویزیت شما باید مخصوص برند خودتان طراحی شود. طراحان لوگوتیک به واسطه‌ی تخصص و تجربه‌ای که در طراحی کارت ویزیت کسب کرده‌اند، می‌دانند چه سبک کارت ویزیتی مناسب کسب‌وکار شماست. ما در لوگوتیک، کارت ویزیت را صرفا یک برگه حاوی اطلاعات تماس نمی‌بینیم؛ ما معتقدیم کارت ویزیت بخشی از پیام برند شما را منتقل می‌کند و می‌تواند مزیت‌های کسب‌وکارتان را به تصویر بکشد. ما برای تصمیم‌گیری راحت‌ترِ شما، خدمات مشاوره‌ رایگان را در نظر گرفتیم تا با خیال راحت بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید.

چرا به یک کارت ویزیت حرفه‌ای نیاز دارید؟

تأثیر مثبت اولیه

برخورد اول همیشه مهم است. با ارائه‌ی یک کارت ویزیت حرفه‌ای، اولین تأثیر مثبت خود را روی مشتریان بگذارید.

ارتباط‌سازی مؤثر

با کارت ویزیت، اطلاعات تماس خود را در موقعیت‌های مختلف به دیگران ارائه دهید.

نمایش حرفه‌ای بودن

 داشتن یک کارت ویزیت حرفه‌ای نشان‌دهنده‌ی تعهد و جدیت شما نسبت به کسب‌وکارتان است.

دسترسی آسان

کارت ویزیت‌ها به راحتی در کیف پول یا جیب شما جا می‌شوند و در هر موقعیتی می‌توانید اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

بازاریابی سریع

در جلسات و کنفرانس‌ها با ارائه کارت ویزیت، به سرعت با دیگران ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های کاری خود را افزایش دهید.

تمایز از رقبا

 یک کارت ویزیت خلاقانه و حرفه‌ای، برند شما را به خوبی از سایر رقبا تمایز می‌کند.

قالب آماده

500 هزار تومان
  • با اطلاعات شخصی سازی شده
  • 2 بار تغییر
  • تحویل 8 روز کاری

طراحی شخصی‌سازی‌شده

700 هزار تومان
  • با اطلاعات شخصی و طرح شخصی مخصوص بیزنس شما
  • 3 بار تغییر
  • تحویل 5 روز کاری

طراحی متناسب با هویت برند

1 میلیون تومان
  • طرح برند و شخصی سازی شده
  • 5 بار تغییر
  • تحویل 4 - 8 روز کاری

یک کارت ویزیت تأثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی منحصربه‌فرد: کارت ویزیت شما باید مانند سایر عناصر هویت بصری، مختص به شما باشد. اگر کارت ویزیت نتواند شما را از سایر رقبا متمایز کند یکی از اصلی‌ترین وظایفش را انجام نداده است. شما به یک کارت ویزیت منحصر به برند خودتان نیاز دارید.
متریال و چاپ باکیفیت: کارت ویزیت یک ابزار تبلیغاتی فیزیکی است؛ یعنی علاوه بر تمام المان‌های گرافیکی، باید از کیفیت فیزیکی مناسبی برخوردار باشد. یک کارت ویزیت خلاقانه اما بی‌کیفیت، مانند این است که یک متر مانده به مقصد توقف کنید و دیگر تکان نخورید؛ پس با استفاده از متریال و چاپ باکیفیت، یک کارت ویزیت تمام‌عیار داشته باشید و حس اصالت و اعتبار بیشتری را به مشتریانتان منتقل کنید.
سادگی و وضوح: در دنیایی که روزبه‌روز به سمت مینیمال شدن حرکت می‌کند، پیچیده نباشید. انسان‌های امروز می‌خواهند سریع به نتیجه برسند؛ پس اطلاعات خود را به صورت کاملاً واضح و ساده به آنان منتقل کنید.
درج اطلاعات ضروری: روی یک کارت ویزیت تأثیرگذار فقط اطلاعات ضروری نوشته شده است و از هر گونه اطلاعات غیرضروری خالی است.
درج لوگوی برند: هویت بصری برند شما باید یکپارچه باشد. استفاده از لوگوی برند در کارت ویزیت، هویت بصری برند شما را تقویت می‌کند و شما را در ذهن مشتریانتان ماندگارتر می‌سازد.
تأثیرگذاری عاطفی: کارت ویزیت فقط یک برگه حاوی اطلاعات تماس نیست. کارت ویزیت زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که از تمام المان‌های بصری مثل رنگ، فونت، تصویر، جنس کاغذ و… در جهت تأثیرگذاری عاطفی استفاده کند.
منعکس‌کننده‌ی شخصیت شما: یک کارت ویزیت تأثیرگذار باید شخصیت برند شما را منعکس کند. با این کار مشتریان شما متوجه می‌شوند که با چه نوع کسب‌وکاری ارتباط خواهند داشت.

اهمیت رنگ و فونت در کارت ویزیت

رنگ و فونت، زبانِ بی‌صدای کارت ویزیت شما هستند. رنگ‌ها قادرند بدون استفاده از کلمات، صحبت کنند و اطلاعاتی درباره‌ی برند شما در اختیار دیگران قرار دهند.
هر کدام از رنگ‌ها احساس خاصی را در وجود بیننده بیدار می‌کند. شما باید تصمیم بگیرید که چه مفاهیمی را می‌خواهید از طریق رنگ‌ها منتقل کنید. آیا می‌خواهید معتبر بودن برندتان را نمایش دهید؟ یا می‌خواهید کسب‌وکارتان را به عنوان یک برند پرانرژی و خلاق معرفی کنید؟ 

فونت‌ها نیز صرفاً ابزاری برای نوشتاری کردن کلمات نیستند؛ آن‌ها می‌توانند شخصیت برند شما را به تصویر بکشند. انتخاب فونت مناسب آن‌قدر اهمیت دارد که بسیاری از برندهای حرفه‌ای، فونت اختصاصی خود را طراحی کرده‌اند. فونتی که دو ویژگی سادگی و تناسب را همزمان داشته باشد می‌تواند هویت بصری برند شما را تکمیل کند.
 انتخاب رنگ و فونت متناسب با برند، یک سمفونی بصری خلق می‌کند. شما با انتخاب درست این موارد می‌توانید تأثیر عمیقی بر مخاطبانتان بگذارید. رنگ مناسب و فونت خوانا، کارت ویزیت شما را به یک تابلوی نقاشی تبدیل می‌کند که در ذهن هر بیننده‌ای ماندگار می‌شود. اگر می‌خواهید داستان برند خود را به زیبایی روایت کنید، این جزئیات را دست کم نگیرید.

طراحی کارت ویزیت

هوش مصنوعی یا طراح حرفه‌ای؟

همه‌ی ما به دنبال راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها هستیم. طراحی کارت ویزیت با هوش مصنوعی یکی از همین راه‌ها به نظر می‌رسد؛ اما آیا واقعاً هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین یک طراح حرفه‌ای و باتجربه شود؟
هوش مصنوعی یک دستیار است نه یک طراح حرفه‌ای. هوش مصنوعی می‌تواند طرح‌های متنوعی برای شما تولید کند اما نمی‌تواند به درک عمیقی از ویژگی‌های پیچیده‌ی برند شما برسد. همچنین هوش مصنوعی با وجود تمام طرح‌های خلاقانه‌ای که تولید می‌کند، باز هم نمی‌تواند به اندازه‌ی ذهن انسان در دنیای خلاقیت پیش برود. خلاقیت فراتر از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است و به احساسات عمیق انسانی نیاز دارد. یک طراح حرفه‌ای به نیازها و نظراتتان گوش می‌دهد و کارت ویزیتی برای شما طراحی می‌کند که هویت کسب‌وکارتان را منعکس کند. در نهایت تصمیم با شماست. اگر یک کارت ویزیت معمولی برای شما کفایت می‌کند می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید؛ اما اگر به دنبال کارت ویزیتی هستید که شما را معتبر جلوه دهد و برندتان را از رقبا متمایز کند از یک طراح حرفه‌ای کمک بگیرید.
اگر همچنان سؤالی درباره‌ی طراحی کارت ویزیت در ذهنتان باقی مانده است می‌توانید از خدمات مشاوره‌ رایگان مجموعه‌ی دموتیک استفاده کنید. مشاوران مجموعه‌ی ما همه روزه در خدمت شما هستند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

سوالات متداول

طراحی کارت ویزیت چقدر زمان می‌برد؟

بستگی به پکیج انتخابی شما دارد؛ اما به طور میانگین 4 – 8 روز کاری طول می‌کشد.

بله، درصورت تمایل می‌توانید از خدمات چاپ هم استفاده کنید؛ البته 14 تا 20 روزکاری زمان می‌برد.

متغیر است؛ اما به صورت میانگین بین 500 تا 1میلیون هزینه دارد؛ البته اگر همراه با پکیج طراحی لوگو ، هویت برند و ست اداری انجام شود؛ پکیج آن قیمت مناسب‌تری برای شما دارد. 

تا دوبار ادیت به صورت رایگان انجام می‌شود و برای ادیت بیشتر هزینه دریافت می‌گردد.

بیشتر بخوانید

کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی است. امروزه تقریباً تمام کسب‌وکارها از فروشگاه‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، به دنبال طراحی یک کارت ویزیت مناسب برای خود هستند. کارت ویزیت یکی از راه‌های اتصال مؤثر بین شما و مشتریانتان است. هر چقدر این راه ارتباطی را حرفه‌ای‌تر طراحی کنید، در چشم مشتریانتان معتبرتر به نظر خواهید رسید.

 طراحی کارت ویزیت اصول و نکات مهمی دارد که اگر آن‌ها را رعایت نکنید نمی‌توانید یک کارت ویزیت حرفه‌ای داشته باشید. قبل از اینکه با این اصول و نکات آشنا شوید، می‌خواهیم داستان به وجود آمدن کارت ویزیت را برایتان بگوییم تا بدانید این روش بازاریابی از کی آغاز شده و چگونه تا امروز ادامه پیدا کرده است.

 کارت ویزیت، یادگار بازاریابی قدیم در دنیای جدید

 کارت ویزیت برای اولین بار در چین به وجود آمد. در قرن ۱۵ میلادی مردم چین به خصوص بازرگانان کارت‌هایی همراه خود داشتند که آن‌ها را معرفی می‌کرد. کارت ویزیت‌های قدیمی از جنس چوب بودند. در آن دوران اگر فردی قصد ملاقات به یک فرد دیگر را داشت، از کارت ویزیت به عنوان درخواست ملاقات استفاده می‌کرد.

این روند ادامه پیدا کرد تا در اواسط قرن هفدهم کارت ویزیت به مرزهای اروپا نفوذ پیدا کرد. در آن زمان که هنوز شماره تلفن وجود نداشت، اروپاییان روی کارت ویزیت‌های خود کروکی محل کسب‌وکار خود را می‌کشیدند. این گونه بود که کارت ویزیت در اروپا به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شد و برای کسب‌وکارهای مختلف کاربرد پیدا کرد. یکی دیگر از کاربردهای کارت ویزیت در آن دوران، حضور در خانه‌ها و مهمانی‌های افراد اشرافی و سرشناس بود. در این گونه موارد کارت ویزیت مانند کارت دعوت محسوب می‌شد و افراد با داشتن آن اجازه‌ی ورود می‌یافتند. با تولد صنعت چاپ در قرن هجدهم، برای اولین بار کارت ویزیت‌ کاغذی به وجود آمد. از آن جایی که تصاویر رنگی در آن زمان محدود بود، بسیاری از افراد کلکسیونی از کارت ویزیت‌های مختلف را برای خود جمع می‌کردند.

در قرن نوزدهم کارت ویزیت به آمریکا هم نفوذ کرد و برای تنظیم قرارهای تجاری به کار گرفته شد. جالب است بدانید کارت ویزیت‌ها از همان ابتدا دو رو بودند؛ در یک سمت اطلاعات تبلیغاتی کسب‌وکار نوشته می‌شد و در سمت دیگر کروکی مغازه یا آدرس آن قرار می‌گرفت. کسی نمی‌داند چه رمز و رازی در این تکه کاغذ کوچک وجود دارد که از گذشته تا امروز همچنان به کسب‌وکارها هویت و وجهه‌ی کاری می‌بخشد.

 اصول طراحی کارت ویزیت

 حالا که فهمیدید کارت ویزیت از کجا آمده و چگونه به اینجا رسیده است، وقت آن است که با اصول طراحی این ابزار بازاریابی جذاب آشنا شوید.

 

  ۱)رعایت اصول اساسی طراحی

 طراحی کارت ویزیت مانند سایر طراحی‌ها، اصول اولیه‌ای دارد که حتماً باید آن را رعایت کنید. چند مورد از این اصول را در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم:

-کارت ویزیت باید از هر طرف ۵ میلی‌متر خالی باشد.

 -در طراحی کارت ویزیت باید از ترکیب رنگی CMYK استفاده کنید(ترکیب رنگی CMYK از ترکیب چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی ساخته می‌شود که در صنعت چاپ کاربرد دارد).

 -باید فایل کارت ویزیت را روی رزولوشن 300dpi  قرار دهید تا کیفیت آن در چاپ حفظ شود.

 -سایز طرح و نوشته‌های روی کارت ویزیت باید به گونه باشد که در ابعاد کوچک خوانایی خود را از دست ندهد.

  ۲)رعایت اصل سادگی

 تا به حال شده که یک لباس پر زرق و برق تهیه کنید و بعد از مدتی از مد بیفتد؟ لباس‌های ساده چطور؟ دیرتر از مد می‌افتند یا زودتر؟ همان‌طور که لباس‌های ساده جذابیت خود را در طی زمان حفظ می‌کنند، کارت ویزیت‌های ساده نیز کاربرد خود را بر اثر تغییر مد از دست نمی‌دهند. سادگی همیشه جذاب است. وقتی طرح‌ها و اطلاعات اضافی روی کارت ویزیت خود داشته باشید، چشم مخاطب خسته خواهد شد. جهان مدرن روزبه‌روز بیشتر به سمت مینیمالیسم می‌رود و طرح‌های ساده طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند؛ بنابراین از طرح‌های شلوغ در کارت ویزیت استفاده نکنید. سعی کنید کارت ویزیتی طراحی کنید که در طی زمان زیبایی خود را از دست ندهد.  

  ۳)رعایت اندازه‌ی استاندارد کارت ویزیت

 اندازه‌ی استاندارد برای کارت ویزیت معمولاً ۸۵ در ۵۵ است؛ البته کارت ویزیت‌ها در اندازه‌های دیگری هم چاپ می‌شوند. جالب است بدانید اندازه‌ی کارت ویزیت با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. در برخی کشورها اندازه‌ی کیف پول‌ها بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از حد معمول است و به تبع، اندازه‌ی کارت ویزیت‌ها هم تفاوت پیدا کرده است. مثلاً در آمریکا ابعاد کارت ویزیت ۸۸ در ۵۰ در نظر گرفته می‌شود.

  ۴)توجه به خلاقیت

 خلاقیت برگ برنده‌ی شماست. ذهن هر انسانی درک خاصی از جهان اطرافش دارد. ممکن است ایده‌ای که به ذهن شما می‌رسد به ذهن شخص دیگری نرسد. یک ایده‌ی جذاب و خلاقانه می‌تواند فقط در یک نگاه شما را در ذهن مشتریانتان ثبت کند. خلاقیت شما را متمایز می‌کند؛ مثل این است که وسط یک مهمانی که همه لباس مشکی به تن دارند یک کت و شلوار قرمز بپوشید؛ طبیعی است که تمام نگاه‌ها به سمت شما جلب می‌شود.

 شاید اجرای ایده‌های خلاقانه در یک کارت ویزیت کوچک سخت به نظر برسد؛ اما کافی است به ذهن خود اجازه دهید تا در دنیای ایده‌ها پرواز کند. گاهی نوشتن یک کلمه، استفاده از یک طرح کوچک یا حتی یک تغییر کوچک در شکل و ابعاد کارت ویزیت، می‌تواند کارت ویزیت شما را از رقیب‌هایتان متمایز کند.

  ۵)انتخاب متریال باکیفیت

 اگر یک کارت ویزیت جذاب طراحی کنید ولی از متریال خوبی برای چاپ آن استفاده نکنید، تمام زحمت خود را هدر داده‌اید. کارت ویزیت یک ابزار فیزیکی است و این یعنی فقط از طریق بینایی با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کند. وقتی مشتری کارت ویزیت شما را در دست می‌گیرد، حس لامسه نیز برداشت خود را از کارت ویزیت شما به ذهن منتقل می‌کند. وقتی از متریال باکیفیت برای کارت ویزیت خود استفاده می‌کنید یعنی برای کسب‌وکار خود ارزش قائل هستید. کسب‌وکاری که برای خودش ارزش قائل باشد، در چشم مشتریانش معتبرتر به نظر می‌رسد. متریال مختلفی برای کارت ویزیت وجود دارد مثل کاغذ گلاسه، کاغذ کرافت، کاغذ لمینت، کارت  pvc، کاغذ کتان، سلفون ساده، سلفون مخملی و… . شما بر اساس نیاز خود می‌توانید یکی از این متریال‌ها را استفاده کنید. بعد از اینکه متریال مورد نظر خود را انتخاب کردید باید شیوه‌ی چاپ خود را متناسب با متریال انتخابی، مشخص کنید.

  ۶)استفاده از تایپوگرافی مناسب

 فونت یکی از اصلی‌ترین اجزای کارت ویزیت است. بخشی از زیبایی کارت ویزیت شما به فونت آن بستگی دارد. فونتی مناسب کارت ویزیت است که خوانا باشد و چشم بیننده را اذیت نکند. در انتخاب تایپوگرافی باید هویت برندتان را در نظر بگیرید. هر فونتی مفهوم یا مفاهیم خاصی را به ذهن مخاطب متبادر می‌کند؛ پس باید فونتی انتخاب کنید که مفهوم آن با هویت برند شما تناسب داشته باشد. مثلاً فونت سنتی ایرانی به درد کسب‌وکارهایی با هویت ایرانی مثل رستوران‌های سنتی می‌خورد. امروزه فونت‌های فارسی و انگلیسی زیادی به وجود آمده‌اند که شما با توجه به هویت برندتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  ۷)درج اطلاعات مفید

 حتما تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند: «کم گوی و گزیده گوی چون دُر». این اصطلاح در طراحی کارت ویزیت بسیار کاربرد دارد. نباید وقت مشتری را با اطلاعات بیهوده تلف کنید. شماره یا ایمیلی روی کارت ویزیت خود درج کنید که به صورت مداوم آن‌ها را چک می‌کنید. همچنین در نوشتن جمله‌های طولانی روی کارت ویزیت خودداری کنید. اطلاعات اصلی که باید روی کادر ویزیت خود درج کنید عبارت‌اند از:

 – نام و عنوان شغلی

 – نام برند و لوگوی کسب‌وکار

 – شماره تماس

– آدرس ایمیل و وب‌سایت

 – آدرس رسانه‌های اجتماعی

 – کیو آر کد(QR Code)

– آدرس محل کار

 ۸) استفاده از رنگ مناسب

 روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت نقش مهمی دارد. هر رنگ مفهوم و حس خاصی را به بیننده متبادر می‌کند. شما باید رنگی را انتخاب کنید که با هویت شما متناسب باشد و برای مخاطب جذاب به نظر برسد. استفاده‌ی مناسب از رنگ‌ها نه تنها به زیبایی کارت ویزیت شما می‌افزاید، بلکه می‌تواند بخشی از پیام شما را به صورت غیرمستقیم به مخاطب منتقل کند. در ادامه مفهوم برخی از رنگ‌ها را بررسی می‌کنیم:

 رنگ قرمز: قرمز رنگ هیجان، اشتیاق و خطر است. قرمز با تحریک احساسات افراد، آنان را به اقدام دعوت می‌کند. این رنگ احساس فوریت را در بیننده ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل بسیاری از برندها برای اعلام تخفیف‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌کنند.

 رنگ زرد: این رنگ نمایانگر شادی، مثبت‌اندیشی و در عین حال هشدار است. رنگ زرد مانند قرمز به سرعت چشم‌ها را به سمت خود برمی‌گرداند و توجه‌ها را جلب می‌کند؛ با این تفاوت که اگر از رنگ زرد زیاد استفاده کنید، چشم مخاطب اذیت می‌شود.

 رنگ سبز: رنگ سبز نشان‌دهنده‌ی ارتباط با طبیعت و پول است. این رنگ مفاهیمی مثل بخشندگی، باروری و سلامتی را به ذهن مخاطب می‌رساند.

 رنگ آبی: رنگ آبی، دریا و آسمان را به ذهن می‌آورد و معنای ثبات، اعتماد و آرامش را منتقل می‌کنند؛ به همین دلیل بسیاری از برندها از این رنگ استفاده می‌کنند.

 از هر رنگی که می‌خواهید استفاده کنید ابتدا معنای آن را جستجو کنید و سپس از آن در کارت ویزیت خود استفاده کنید.

  نکاتی که نباید فراموش کنید

  • به ذهنتان اجازه‌ی ایده‌پردازی بدهید

 طراحان حرفه‌ای، کارت ویزیت را مانند یک بوم سفید تصور می‌کنند. آن‌ها ذهن خود را از هر چهارچوب و محدودیتی آزاد می‌کنند تا به راحتی بتواند در دنیای تصورات به پرواز در بیاید. ایده‌پردازی یعنی تصوراتتان بدون قید و بند جریان پیدا کنند. طراحان حرفه‌ای به تمام ایده‌هایی که به ذهنشان می‌رسد فکر می‌کنند؛ حتی اگر در نگاه اول عجیب به نظر برسند. برای ایده‌پردازی بهتر می‌توانید از روش بارش فکری کمک بگیرید. برای این روش فقط به یک کاغذ و قلم نیاز دارید. کافی است قضاوت را کنار بگذارید و هر ایده‌ای به ذهنتان می‌رسد را بنویسید و نگران خوب و بد بودن آن نباشید. مجموعه‌های تخصصی حرفه‌ای، روش بارش فکری را به صورت گروهی انجام می‌دهند. به این صورت که گروهی از طراحان تخصصی دور هم جمع می‌شوند و تمام ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند تا یک بهترین کارت ویزیت را برای برند شما طراحی کنند.

  • به رنگ سفید توجه ویژه‌ای داشته باشید

 رنگ سفید فقط یک فضای خالی نیست؛ بلکه فرصتی برای استراحت چشم و جلوه‌ یافتن دیگر عناصر موجود در کارت ویزیت است. اگر تمام کارت ویزیت خود را پر از طرح و رنگ کنید دیگر اطلاعات مهم فرصت بروز نخواهند داشت. استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ سفید می‌تواند تأثیرگذاری کارت ویزیت شما را افزایش دهند و به خوانایی بهتر آن کمک کند.

  • پشت کارت ویزیت را خلوت‌تر کنید

 برای ایجاد تعادل بصری در کارت ویزیت، بهتر است طراحی پشت آن ساده‌تر باشد. کارت ویزیت‌هایی که یک طرف آن‌ها از طرف دیگر ساده‌تر و خلوت‌تر است، راحت‌تر در ذهن بیننده باقی می‌مانند؛ زیرا به چشم مخاطب اجازه می‌دهند تا اطلاعات را بهتر پردازش کند. پیشنهاد می‌کنیم که در یک طرف کارت ویزیت تمام اطلاعات خود را درج کنید و در طرف دیگر فقط نام، لوگو و شعار خود را قرار دهید تا برجسته‌تر جلوه کنند.

  • فونت اختصاصی طراحی کنید

 گاهی هیچ فونتی وجود ندارد که شخصیت و هویت برند شما را به درستی به تصویر بکشد. در این گونه موارد بهترین کار، خلق یک فونت اختصاصی است. شما می‌توانید هر جزئیاتی که دوست دارید به فونت خود اضافه کنید تا از تمام رقیب‌هایتان متمایز شوید. البته طراحی فونت اختصاصی نیاز به دانش و مهارت تخصصی در این زمینه دارد. طراحان حرفه‌ای با در نظر گرفتن هویت برند شما فونتی طراحی می‌کنند که هویت بصری شما را تکمیل کند.

  • برای کیفیت متریال کم نگذارید

 فرض کنید یکی از افراد مهمی که قصد ارتباط‌گیری با او را داشتید، کارت ویزیت شما را در جیبش بگذارد و بعد از مدت که آن را از جیبش خارج کرد با یک کارت ویزیت تاخورده و بی‌کیفیت مواجه شود. شما در همان مرحله‌ی اول، بخشی از حرفه‌ای بودن خود را زیر سؤال برده‌اید. کیفیت متریال کارت ویزیت نقش مهمی در تأثیرگذاری و جذابیت آن دارد. استفاده از متریال باکیفیت نه تنها استحکام کارت شما را بیشتر می‌کند بلکه شما را در چشم مشتریان حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد. ممکن است مجبور شوید هزینه‌ی بیشتری برای متریال باکیفیت صرف کنید؛ اما مطمئن باشید که ارزش آن را خواهد داشت. علاوه بر کاغذهای باکیفیت باید پوشش محافظ باکیفیتی نیز انتخاب کنید. این پوشش‌ها نه تنها به زیبایی کارت شما می‌افزایند، بلکه از پارگی و تاخوردگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

 هوش مصنوعی یا طراح حرفه‌ای؟

 همه‌ی ما به دنبال راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها هستیم. طراحی کرات ویزیت با هوش مصنوعی هم یکی از همین راه‌ها به نظر می‌رسد؛ اما آیا واقعاً هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین یک طراح حرفه‌ای و باتجربه شود؟

 هوش مصنوعی یک دستیار است نه یک طراح حرفه‌ای. هوش مصنوعی می‌تواند طرح‌های متنوعی برای شما تولید کند اما نمی‌تواند به درک عمیقی از ویژگی‌های پیچیده‌ی برند شما برسد. همچنین هوش مصنوعی با وجود تمام طرح‌های خلاقانه‌ای که تولید می‌کند، باز هم نمی‌تواند به اندازه‌ی ذهن انسان در دنیای خلاقیت پیش برود. خلاقیت فراتر از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است و به احساسات عمیق انسانی نیاز دارد. یک طراح حرفه‌ای به نیازها و نظرات شما گوش می‌دهد و کارت ویزیتی برایتان طراحی می‌کند که هویت کسب‌وکارتان را منعکس کند. در نهایت تصمیم با شماست. اگر یک کارت ویزیت معمولی برای شما کفایت می‌کند می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید؛ اما اگر به دنبال کارت ویزیتی هستید که شما را معتبر جلوه دهد و برندتان را از رقبا متمایز کند از یک طراح حرفه کمک بگیرید.

اگر همچنان سؤالی درباره‌ی طراحی کارت ویزیت برایتان باقی مانده است می‌توانید از خدمات مشاوره‌ی رایگان مجموعه‌ی دموتیک استفاده کنید. مشاوران مجموعه‌ی ما همه روزه در خدمت شما هستند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

برای دریافت مشاوره فرم را پر کنید